YAMAHA XJ600 1990 a.


26.04.2003: 64900 km
Ostmise päev. 2. silindri väljalaskeklapp purunenud ja vajab vahetust. Bensiinikulu 10-11l/100km kohta. Tangitud bensiini 95. Õli ja õlifiltri vahetus - Valvoline 10W40 DuraBlend. Mootor sai lahti võetud. Kahel väljalaskeklapil 0,02-0,04mm võrra vahed paigast. 2 silindri klapp katki. 1,3,4 silindril rõhud üldiselt võrdsed 9,2-9,4 at-i. Sidur vajas väikest reguleerimist, käigud töötavad hästi. Max kiirus 90-100km/h rohkemaks polnud masin võimeline. Miski klõbin on sees –klapp?

10.05.2003: 65300 km
Klapp tellitud tehasest - 935 EEKu. Klapp vahetatud, tihend peab, õli ei leki. Ei käi korralikult ikkagi. Bensiinikulu 8l/100km kohta. Bensiin on 95(tavaline). Karburaatoritega on midagi lahti (düüsid umbes, vaakumklapp katki?). 2 silinder ei ole kogu aeg taga. Tühikäik pole korras. Pöörded kõiguvad jubedalt. Piibud peksavad kõik üle..öine sädelahendus on silmaga näha. Sai ülevaatus ära tehtud. Esikumm tuleb varsti vahetada.

13.05.2003: 65450 km
Sai ära vahetatud 2 piipu, hinnaks 130 EEKu (pikad NGK-d). 2 veel vaja. Enam üle ei peksnud uutest piipudest ja säde oli parem. Tuli välja veel, et küünlajuhtmed olid valesti peale pandud. Vale silindrinumbriga küünlajuhtme kõrid keski kunagi kahele eri juhtmetele peale pannud. Mootori töö järjekord: 1-4-2-3. Sai juhtmed õigesti peale pandud ja markeeritud uute numbritega. Sõita ei proovinud, kuid sound tundus parem olema kui varasemalt, kuigi ikka natuke uimaselt võttis pöördeid ülesse. Karbussid vaja lahti kiskuda. Max. kiirus 130 km/h, rohkem asi välja ei võtnud. Bensiin on 95(tavaline). Madalatel pööretel ja kiirendades madala käiguga on aegajalt klõbinat kosta. Sai selgeks tehtud, et osaliselt tekitab seda summuti.

05.06.2003:65450km
Sai teised 2 piipu kah uued pandud. 75EEKu tükk NGK-d. Üle enam ei peksa. Sai karburaatorid lahti võtetud ja puhastatud, eriti seal midagi puhastada polnud – düüsid umbes ei olnud, kanalitest ei tea. Küll aga olid 2 ja 4 silindri düüsid vahetuses. Õige järjekord 1,2 karbuss:105 ja 3,4 karbuss:102,5. Sai ka karbussi kummimuhvid eetriga ära testitud: 2 korda ja pöörded ei läinud üles. Võta nüüd kinni. Sai tangitud 10l bensiini 95(tavaline, mitte Euro). Esimese 100km kütusekulu tuli 6,2l/100km kohta. Võiks nagu parem ikka olla. Mootor elas ja käis täiesti teist elu mis ennem aga midagi nagu oleks ikka puudu – pisut uimane ikkagi, eriti kui motor on juba kuum. Max kiirus 150km/h ja uimane. Bensiiniks 95Euro.

07.06.2003:65650km
Õli tuli hakkas põlema. Sai 300gr õli lisatud – võibolla oli ka vähem vaja – sai umbes valatud ja aknast vaadatud. Sellega oli asi korras. Tundub, et väga hullult õli ei võta. Sai tangitud bensiini 98Euro. Max kiirus 170km/h. Tunduvalt parem minek ja motor käis ühtlasemalt. Klõbinat kuuma mootoriga praktiliselt ei esinenud kuid siiski aegajalt on. Tundub nagu nukakett pingutus ei ole paigas. Aga tundub ikka natuke tuim minek olema. Võibolla karbusse vaja sünkida. Lisa: Sai uuesti eetriga silindiri ja karbussi vahel olevaid kummimuhve testitud..keskmiste silindrite omad on läbi ikkagi..pöörded tõusid kuni 2000p/min kõrgemale. Imeb lisa õhku ikka kõvasti ja motor läheb ruttu kuumaks. Peab üritama hermeetikuga midagi ajutiselt lappida.

20.06.2003: 65800km
Tankisin ikka veel 98Euro Ultimat. Vaatame mis kaasa toob. Bensukulu tundub ikka nii 6,2-6,5l/100km kohta olevat. Enamus ajast oli see kõik linnasõit ja tänu ilmselt sellele, et lisaõhku kisub kõrvalt. Sai klõbinat tekitav element kindlaks tehtud – summuti. Miski pöörete vahemikus läheb resonantsi ja siis hakkab vahepeal kõrisema.


02.07.2003 66000km
Leegitorude vahele sai pandud väljalaske monteerimispastat, et vähendada seda aegaajalt tekkivat kõrinat. Parem küll aga päris ära ei kadunud. Ilmselt sellest ei saagi lahti - summuti eripära. Hermeetikuga sai ajutiselt kummilutud kinni pandud. Kiirendusel 1000p/min võrra asi paremuse poole. Kogub kiirust üles paremini. Palavate ilmadega hakkas õliradika ühe lüli vahelt rohkem õli välja immitsema. EPO-ga lappimine ei aidanud. Tuleb provide vedelmetalliga. Eks näis siis.

18.07.2003 66300km
Pikalt immitsenud õliradiaator andis otsad. Korduv parandamine EPO, vedelmetalliga ega ka alukeevitus ei aidanud. Sai tehtud vasktorust spiraal-radiaator. Seni on pidanud ja jahutanud. Saksast sai ära tellitud uued karburaatori-stutsid.

31.07.2003 67300km
Sai esimene kumm ära vahetatud. Alla sai pandud 100/90-18..kuigi originaal on 90/90. Läks alla ja 5mm jäi porilauaga vahet veel. Spidokas näitab 7km/h(radariga testitud) võrra vähem..ilmselt näitab ta nüüd kah suht õiget tegelikku kiirust. Kummistutsid peaks järgmine nädal jõudma Eestisse. Õlikulu on hakatnud suurenema. Rõngad tunduvad vahetamist tahtvat. Muidugi ei tea kuidas ajutine radikas oma ülesannet täidab.

15.08.2003 68450km
Stutsid saabusid ja sai välja vahetatud. Huvitav tähelepanek veel. 1,2,3,4 (võibolla ka 5,6..aga nendega on arusaada kohe) käiguga kiirendades mõtleb tükk aega 6000-7000 p/min vahel ja siis lükab järsult pöörded üles alles. Esimesed 40km testi näitasid järgmist: 1,2,3,4 käik 0-10500 pööret põhja; 5 käik kuni 8500 pööret ja 6 käik kuni 6500 pööret ainult(pikalt kogudes 7000 heal juhul). Max kiirus 155 km/h(+7km/h), rohkem minna ei jõua. Kui pöördeid lõppu ei vii..siis lõpkiirus tuleb 130-140(+7km/h) km/h..ja edasi hoiab ainult. Midagi on veel kuskil mäda. Karburaatorid ilmselt paigast. Külma motori käivitamisel koos choke-ga kipub välja surema..mida katkiste stutsidega ei olnud. Soojendusel pöörded 2000-2500 p/min (katkistega kõikus 2000-4000 p/min). Tühikäik soojana püsib nüüd paigas 1200 p/min.

10.10.2003 70200km
Karpasse tuli miski sitatükk ette. Jukerdas natike aega ja siis hakkas jälle korralikult minema ratas. Karpad on selgelt sünkroonist väljas. Muud hullu hetkel pole midagi. Regulaarne ketiõlitus. Nii kolvirõngad kui õlirõngad tahavad ikka selgelt vahetamist saada. Hinnaks 3000 EEKu tellides.